Eerste weekje! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu Eerste weekje! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu

Eerste weekje!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

03 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Eerste weekje!




Hallo allemaal,

Hier eindelijk een berichtje van mij.
De eerste week is voorbij gevlogen. zondagavond om 22.20 de lucht ingegaan en maandagavond kwamen we aan in Blue Sky Mining, het backpackers hostel waar ik over een paar weekjes ook met Patries en Trudy zal verblijven.
Het is een mooi hostel alleen jammer van de kakkerlakken (bahbahbah!)

Dinsdagochtend werden we opgehaald door Willy, dit is de chauffeur van Mother of Peace.
Bij aankomst op MoP even snel kennis gemaakt met de andere vrijwilligers en meteen weer op pad om boodschappen te gaan doen.
de andere vrijwilligers zijn gelukkig allemaal aardig!
' smiddags even kijken op de playground, hier zitten alle jonge kinderen dan die geen huiswerk hoeven te maken.
de kinderen sprongen meteen op ons af en 1tje bleef maar vragen of ik in zijn huisje kwam. Helaas was dit toen nog niet bekend.
Verder vandaag een beetje mn koffer uitgepakt en wennen aan alles.

Woensdagmorgen hadden Sharon en ik een meeting met Byron, de vrijwilligerscoordinator van MoP. heel veel info gekregen!
Daarna even op de babyroom wezen kijken, hier zal ik de komende maand helpen. er zitten hier 4 kindjes tot 3 jaar. 2 jongens en 2 meisjes. echt heel leuk. wel handenbindertjes ook.
Verder hadden we een high tea met alle vrijwilligers en de huismoeders en een aantal mensen die hier werken en daarna kregen we ons huisje toegewezen.
Ik zal de komende 4 maanden helpen in St. Bridget. Dit is een huisje met jonge kinderen, de oudste is 9. Het zijn 3 jongens en 3 meiden. echt een heel leuk huisje.

'Smorgens help ik van 7-8uur in mijn huisje, daarna heb ik een uurtje niets omdat de babyroom om 9uur begint. dus daar ga ik daarna heen tot 12 uur.
'Smiddags verschilt het wat ik doe, er is huiswerkklas van de oudere kinderen en van de jongere kinderen. en er is playground. en maandag woensdag en donderdag kan je helpen in de bakkerij.

Donderdag begon het 'echte' dus.. ik ging 'smorgens naar mn huisje, door naar de babyroom en smiddags zou ik naar de playground gaan. maar omdat het erg regende (ja dat gebeurd hier helaas ook!) hebben we film gekeken met de kinderen.

Vrijdagmorgen werden Sharon en ik om 6.00uur opgehaald door Peter (de gids) voor de Wildcoast.
erg gave ervaring en een hoop indrukwekkende en mooie dingen gezien.
We gingen vrijdagmiddag met een touw van een rots af om de 'blow hole' te zien.. maar daarna moesten we weer omhoog, maar omdat het een beetje was gaan regenen waren de rotsen glad geworden. Peter zei vlak voordat ik weer omhoog ging: als je valt, dan ben je dood.. en wat deed ik dus? Juist, ik gleed uit op de rotsen, daar hang je dan met alleen het touw in je handen.. heel eng! Gelukkig is het goed gekomen:)
daarna gingen we de bergen nog in voor een wandeling, gaaf hoor!
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet nog eens uitgleed, daar hing ik weer boven de afgrond.. het was niet mijn dag!

Zaterdag zijn we naar de MudCaves geweest. je hoort weleens over mensen die in van die hutjes wonen met golfplaten maar om het echt te zien.. dat is wel erg heftig. de mensen hadden geen stromend water, geen wc, geen bedden.. dan zie je toch wel hoe goed het bij ons is..
Maar bij de mud caves kregen we groene modder met zwarte stippen op ons gezicht. we werden dik uitgelachen maarja..
Daarna nog door een berg en over het strand gewandeld naar een grot en hierna gingen we varen door een moeras om vogels te bekijken. ik vond het niet echt een moeras en we hebben geen vogel gezien maar ach.. wel flink verbrand op mn schouders, borst, buik, armen en zelfs mn handen..

zondagmiddag kwamen we terug op het Project, even al mn kleren gewassen en verder een rustige avond gehad.

Vanmorgen weer op tijd eruit om te helpen in mn huisje en de babyroom.
Net even boodschappen gedaan en nu dus even snel mn weblog typen...
Mn verbrandheid is aardig weggetrokken en dat is nu een beetje bruin:D
Helemaal niet erg dus. heb er verder ook geen last van gehad dus prima.

Ik heb dus een prima eerste week gehad en denk dat het de volgende 15 ook wel goed moet komen!

Wifi heb ik niet op het project maar ik heb internet op mijn Afrikaanse nummer gekocht dus dan kan ik af en toe misschien toch wat contact met nederland houden.
Verder ga ik mn best doen om elke week een weblog te schrijven anders worden ze elke x zo lang als deze.. (sorry!)

Liefs xxx Denies

  • 13 Februari 2014 - 13:13

    Patricia:

    Yeahhh, ik ben de eerste die een reactie bij je mag achterlaten! Fijn om te horen dat alles goed gaat, en dat je het zo naar je zin hebt!! Het project klinkt echt hartstikke leuk en ik weet dat je je wel gaat vermaken de komende 15 weken! Wel iets voorzichtiger doen graag, want iedereen schrikt zich rot met je bijna fatale klimpartijen;-) By the way al een olifant of giraffe gezien? Vind ik namelijk veel leuker dan al die kakkerlakken.... Veel plezier deze week met het werken en de zulu kookles. Goed opletten dan kan je straks in Nederland voor ons een echte South-African Zulu maaltijd klaar maken! Have fun, en ern paar foto's sturen?;-) Xxx van je trotse zus

  • 13 Februari 2014 - 13:13

    Caren:

    Hé denise,
    Wat fijn dat de eerste week goed is verlopen en wat heb je al een hoop gedaan en meegemaakt. Dat klimmen vind ik maar niks Pas je wel op jezelf en smeer je goed in jij bent toch altijd snel super bruin. Ik geloof zeker dat t allemaal erg indruk wekkend is wat je daar allemaal ziet. De mensen en kinderen zijn zeker erg dankbaar dat je/jullie er zijn SUPER!!! Jammer van de wifi maar met dat afrikaansnummer en deze site blijven we op de hoogte
    dag lieve schat je bent een kanjer knuffels en kusjes ook van de meiden

  • 13 Februari 2014 - 13:13

    Manon:

    Hee Denies!
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Had ook niet anders verwacht. ;)
    En dan heb je ook nog een van de leukste huisjes! Ik ga binnenkort eventjes foto's uitprinten en die stuur ik dan naar jou, als jij ze dan wilt geven aan een aantal kindjes. Dan weet ik zeker dat ze aankomen! ;)
    Heb je verder al tripjes gepland staan?
    Hou ons op de hoogte met je leuke verhalen!

    Liefs,
    Manon

  • 13 Februari 2014 - 13:13

    Dieuwke:

    Heel verslag denise
    fijn dat je zo naar je zin heb
    wel goed uitkijken daar dame
    vond minder leuk om te lezen dat je gevallen was
    maar gelukkig goed afgelopen
    kijk uit naar je volgende verslag
    veel liefs uit koude Holland
    xxxx mam
    86

  • 13 Februari 2014 - 13:14

    Trudy:

    Jaaaa een bericht uit S-A!!! Je spannende avontuur is al TE spannend geweest... Pff hoop dat het 'blow hole' dan wel spectaculair was?!! Super om te horen dat je het naar je zin hebt en bij een heel leuk huisje zit!! Gelukkig heb je geen last van de verbrandheid ;) en de kunsten van je kookles gaan wij uiteraard lekker proeven! Heel veel plezier en tot je volgende avontuur!!! xxx van ons

  • 13 Februari 2014 - 13:14

    Maike:

    Hi Denies!
    Leukkkkk :)
    Beetje jammer van de kakkerlakken in dat hostel, (patries) succes! haha
    Gelukkig heb je het verbranden alweer overleefd. Zal niet de eerste keer zijn :p goed insmeren Denies!!!
    Heel veel plezier nog!! tot het volgende verhaal :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 8257

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Denise goes to Africa

Landen bezocht: