activiteiten, activiteiten en nog meer.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu activiteiten, activiteiten en nog meer.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu

activiteiten, activiteiten en nog meer..

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 April 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hallooo allemaal!

Beetje druk gehad de laatste tijd maar nu even tijd vrij gemaakt voor mn weblog, omdat ik Patries niet langer in spanning wilde houden:p
Maar hier dus mn afgelopen 2weekjes.

Donderdag 27mrt hebben we de activiteiten die we hadden verzonnen met byron besproken, en dit is natuurlijk goedgekeurd;)
Daarna met Logan en Vera de game room opgeruimd. Wat een zooitje daar, echt heel veel weggegooid. Ook zaten veel dingen onder de beestjespoep en vol (dode) beestjes.. vies dus.

Vrijdag 28mrt zijn we begonnen met de activiteiten.
We hadden bingo (zelfgemaakt), wat ben ik, uitbeelden en artroom.
Ik stond met Mayke op de artroom en we hebben de kinderen zichzelf laten tekenen. Erg leuk
Smiddags naar het ziekenhuis naar de orthopedisch chirurg.
Die vertrouwde het toch niet helemaal dus stuurde me door voor een mri.

Zaterdag 29mrt ben ik met Liselot, Julia en Vera naar victoria street market geweest. En verder vandaag in de zon gezeten.
Savonds een verjaardag van een jongen die 15 werd. Gezellig en hij vond het erg leuk dat wij er waren.

Zondag 30mrt heb ik iets ondernomen voor Patries dr verjaardag. Dat kan ik hier helaas (nog) niet neerzetten:p

Maandag 31mrt weer activiteiten met de kinderen gedaan. Ik ben samen met Logan de kinderen gaan schminken. We hebben ze bunny's, krokodillen, cheeta's, butterflies en spidermannen gemaakt. Superleuk!
Verder beetje activiteiten voor morgen voorbereid.

Dinsdag 1april hadden we oud hollandse spelletjesdag.
We hadden spijkerpoepen, hinkelen, ezeltje prik, snoephappen, koekhappen, skiplank lopen, flessenvoetbal en lummelen.
De kinderen vonden het erg leuk en deden ook allemaal mee. Ook de ouderen.
Vanmiddag moest ik voor de mri, gelukkig ging Mayke mee, erg fijn.
Snap best dat mensen claustrofobisch worden in zo'n ding..
Op de terugweg kregen 2mensen ruzie op de brug, dus we moesten er weg van Willie. Toen maar langs het zwembad gereden waar de andere meiden met de oudere kinderen aan t zwemmen waren.
Vanavond heel erg onweer en regen, zelfs onweer ingeslagen waardoor er bij het huisje naast ons een raam is ingeslagen.
Ook geen stroom meer dus we hebben ons moeten helpen met zaklampen en koken op gas in de grote hal. Was wel gezellig!

Woensdag 2april hebben we kleurenspel met de kinderen gedaan, hier gingen we met 5 meiden met een verschillende kleur verstoppen op t terrein en moesten de kinderen ons vinden om de kleuren te verzamelen, als ze alle 5 de kleuren hadden moesten ze naar het beginpunt om een gouden streep te halen en degene met de meeste gouden strepen was de winnaar. Alleen hadden we 1 zwarte 'bad girl' die alle gekleurde strepen wegvaagde en die moesten ze dus ontlopen. Ze vonden het geweldig.
Smiddags met de kinderen van 5-6jaar naar het zwembad geweest, in t begin vonden ze het eng maar later toch wel heel leuk. Ze een beetje zwemles gegeven en daar gingen ze!

Donderdag 3april bij alle activiteiten geholpen. In de artroom maskers maken, op de playground 2 groepen zelf laten spelen en in t theater muziek en dansen.
Vanmiddag met de jongste kinderen van t project naar t zwembad geweest. Ik heb met A. Gezwommen, een jongetje met beperking. Hij vond t zoo leuk, was zo enthousiast. En K. Uit mijn huisje wilde alleen met mij zwemmen dus ook even met hem gezwommen.
Vanavond disco gehad voor de oudere kinderen.

Vrijdag 4 april heb ik met de kinderen kaarten gemaakt in de artroom met de spullen die patries en trudy hadden meegenomen. Heel leuk en ze waren allemaal lekker bezig. Zowel jong als oud vond het leuk.
Vanmiddag van Byron gehoord dat de MRI goed was gelukkig! Dus nekkraag af en alles weer mogen doen, voor zover t ging.

Zaterdag 5april ben ik met Marissa en Mayke naar de welness geweest. Heerlijk massage gehad en in de sauna/stoomcabine en zwembad. Echt n heerlijke dag, en womder boven wonder had ik weinig tot geen last van mn rug meer sindsdien.
Sa vonds lekker aan de coctails in Durban.

Zondag 6april zijn we naar de kerkdienst op MoP geweest. Heel anders dan in Nederland en helaas niet echt te volgen.
Smiddags naar Galleria geweest, lekker nog wat geshopt.

Maandag 7april was de school weer open! Hoera!
Ik sta met Liselot op de skills klas. Dit is een klas met 6 kinderen die extra begeleiding nodig hebben.
Vanmiddag met de laatste groep wezen zwemmen, van 7-11jaar. Wist niet dat die nog zo aan je gingen hangen haha
En vanavond verjaardag van M. Uit mijn huisje gevierd, zij werd 10.

Dinsdag 8april dagje op de daycare geholpen omdat de lerares er niet was.
Vanmiddag met Logan de huiswerkklas gedaan. Alleen niet echt huiswerk gemaakt maar een lijst met vertalingen van engels naar nederlands omdat de kinderen dat willen leren.
Ook noemde een jongetje van 9 mij his girlfriend en ging die opschrijven: love denise. En hebben we zelfs ons eigen huis gevonden haha. Echt superlief. Dus mensen, ik kom of met een nieuwe vriend thuis of ik blijf hier;) (misschien dat laatste maar voor het mooie weer en hebben jullie n vakantiehuisje)
Vanavond gehoord van Liselot dat S. Uit haar huisje me lief vind:)
Altijd fijn zulke dingen te horen.
Oh en vandaag een kaartje gekregen van oma P. Heel lief♡

Gisteren weer naar de skills klas. 2jongetjes, A. en S. Gingen me kusjes geven en zeggen dat ze me lief vonden en me gingen missen als ik wegga.. En 1 van de meisjes, P. Wilde dat ik nog 4maanden bleef.
Smiddags bij de vrijwilligersdag aangesloten en savonds lekker uit eten met zn alle.

Nou lieverds, mijn excuses dat het 2weken heeft geduurd maar hoop dat jullie t me vergeven;)
Zal proberen nu nog elke week iets te plaatsen.

Liefs en heel veel kusjes en knuffels
Xxxxxx

  • 11 April 2014 - 11:49

    Miranda:

    Jeeetje wat een lang verhaal! Maar dat mag ook wel,als je een week hebt overgeslagen! Maar leuk om te lezen da de kids het leuk vinden met jou en dat jij het ook nog steeds naar je zin hebt!
    Top dat de mri goed was en dat je je nekkraag af kan doen, dat zal wel lekker heet geweest zijn met de nekkraag om. En nu geen brokken meer maken hè! Tis wel even genoeg zo, zelfs wel al teveel ;)
    Leuk dat jullie allemaal activiteiten hebben voorbereid in de tijd dat de school dicht was! En dat de kids het ook leuk vonden. Aan wat lief dat ze Nederlands willen leren. Hihi

    Ik ga gauw weer verder! XXX

  • 11 April 2014 - 15:01

    Caren:

    Hallo lieverd
    Wat goed om weer van je te horen ...
    En wat heerlijk om te horen dat het weer beter met je gaat!
    Leuk dat je weer zulke leuke activiteiten voor en met de kinderen daar aan t doen bent. Ik kan nog van je leren haha . Natuurlijk zijn de kinderen daar ook gek op je net als al je neefjes en nichtjes die vinden jou ook helemaal te GEK! En de rest van de familie ook natuurlijk :)
    Dag lieve schat heel veel knuffels en kusjes terug

  • 16 April 2014 - 15:42

    Patricia:

    Sawubona, miss ongeduld;-)
    Eindelijk dan een reactie. Speciaal mn pauze opgeofferd voor jou!!
    Vol verwachting klopt mijn hart. ... naar mijn speciale verjaardag verrassing van Denies;-)
    Gelukkig dat ik wel geduldig ben haha.
    Maar erg fijn dat de school weer open is, al heb je het volgens mij ook prima naar je zin gehad met de kids in de vakantie! Ik ga je kleurenspel ook maar een keer doen denk. Klinkt erg leuk!
    Nou ga jij nog lekker genieten de komende weekjes en helaas voor de kindjes mag je van ons niet blijven!
    See you soon! Xx

  • 20 April 2014 - 14:14

    Ome Bert:

    De groeten van je ome Bert
    Ik heb alles gelezen maar weet nog niet hoe ik reacties kan achterlaten.
    Groeten

  • 20 April 2014 - 14:34

    Ome Henk:

    Hi denise, hoe ging het berijden van de olifant? Als je nu met O bennen loopt dan was het geen pretje!
    Ik zit nog bij je thuis en gezellig dat het is!!!!!
    maar je wordt heel erg gemist! Wordt dus wat als jou verjaardag er aan komt!
    patricia liet zo even je birthday film met de kids zien leuk hoor!! Nou het is zoals je ziet gezellig en we missen je super erg!,
    Tot over ongeveer 4 weken kijk uit zie net trouwens dat je bij een olifanten poot staat !!! Doe voorzichtig en goed douchen!!!! Doei we missen je en tot gauw gr henk daan julia sarah en laura x x x

  • 20 April 2014 - 14:42

    Ellen, Harry, Ellen:

    Hey schattie,
    Hoest nou?
    Ik zag je bij een behoorlijke olifant! WAUW..
    Echt ontzettend gaaf.. Maar hoe kom je daar op en weer af?
    En gefeliciteerd met je sister.. Bijna vergeten..
    En wat een ontzettend lieve foto's van die kinderen..
    Wat een ontzettende lieve schatjes...
    Nog vier weken en dan ben je thuis..
    Tot snel... Veel liefs en fijne paasdagen verder..
    Heel veel liefs en xxxjes van ons...
    Nou

  • 22 April 2014 - 09:45

    Mariska:

    Heeeey wijffie ;-)
    Ben ik eindelijk ;-P

    Blijft leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent op je plekkie!
    Ik zie het helemaal voor me hoe je bezig bent met de kindjes daar....
    ook dankzij de foto's natuurlijk :-))
    Mooi om je te zien stralen

    Ben heel blij dat je het nog steeds zo naar je zin hebt
    En dat het goed gaat en dat er mensen zijn om je de weg te wijzen, zoals Willy die dan een eindje om gaat als het hommeles is....
    Er wordt goed voor je gezorgd ;-)

    De tijd gaat alweer snel hè ...
    Nog een paar weken en dan weer op Nederlandse bodem
    Op Kattekse grond ;-))
    Kan je je mooie bruine kleurtje showen hier op het strand...
    Ik ga mooi niet naast je zitten want dan steek ik zo af....!
    Geintje hoor
    Het is trouwens wel veranderd, het strand... maar op ons plekje valt het gelukkig mee.

    Nou meis, geniet nog lekker van alle mooie dingen daar, de kindjes, de lieve mensen en de prachtige (!!!) natuur!
    En die surfboys natuurlijk...!

    Weet dat we aan je denken, elke dag :-))
    En een beetje aftellen doen we stiekem ook ;-P

    GO GIRL !!!
    Love you <3<3<3


    xxXXxx xxXXxx
    xxxxxx xxxxxx
    xxxxxxxxxx
    Xxxxxx
    xxxx
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 8219

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Denise goes to Africa

Landen bezocht: