afscheid nemen bestaat niet en thuiskomst - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu afscheid nemen bestaat niet en thuiskomst - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu

afscheid nemen bestaat niet en thuiskomst

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hey allemaal,

hier istie dan, mn laatste weblog. Toch wel een gek idee..
zal jullie nog even snel over mn laatste 2weekjes project vertellen en van mn thuiskomst.

Maandag 5mei was eigenlijk een normale dag en hebben we niet veel bijzonders gedaan. Behalve dat Nuh savonds voor ons had gekookt, echt heel lekker!

Dinsdag 6mei was de vrijwilligersdag, we zijn alle projecten weer langsgeweest, inclusief een nieuw project van be-more; the horizon farm, waar vriendinnetje Tara nu zit. Dit is een project waar 23 mensen met een beperking wonen. Heeel leuk!

Woensdag 7mei weer een 'normale' dag zonder gekkigheid.

Donderdag 8mei sochtends Vera en Julia uitgezwaaid die lekker nog naar Kaapstad gingen, daarna zelf naar de babyroom, leuk om daar nog eens te staan:)

Vrijdag 9mei ook naar de babyroom geweest, Fien en Nienke uitgezwaaid voor Safari en smiddags lekker met Liselot naar de playground.
Savonds mn huismoeder verrast met een moederdagkadootje. Ze kreeg hem nu vast omdat ze met 5dagen verlof gaat. Ze vond hemt helemaal leuk!
Savonds gingen we film kijken het theatre en had Ntokozo ons opgesloten in de school door het hek op slot te doen.. Na 10min om hulp roepen werden we gelukkig door de bewaker bevrijd.
Daarna nog wel even 'wraak' genomen door haar op te sluiten in dr huis..

Zaterdag met Liselot naar de welness geweest bij The Vieuw.
heerlijk genoten van een massage en een manicure. Superdagje gehad:)

Zondag heerlijk dagje genieten van de zon en lekker niks gedaan.

Maandag naar Grade R geweest, genoten van de kindjes.
Smiddags met boodschappen doen werd mn pinpas ingeslikt.. Dus even stress stress stress! Willie had met de bank gebeld en alles zou geregeld worden. Na de boodschappen nog met Fien met meegeweest de communitie kindjes thuisbrengen en de high school kinderen opgehaald.

Dinsdag hadden we meeting met Wilma, de laatste die ik met haar had, dus dat betekende het eerste afscheid. En natuurlijk met tranen.
Na de tea-time nog naar grade R geweest en smiddags mn pinpas opgehaald. Ik weer proberen, weer ingeslikt. Dus mama naar de bank laten bellen en bleek dat mn pas geblokkeerd was omdat ik n nieuwe heb gekregen.. nouja gelukkig op t eind.

Woensdag met Julia, Liselot en Fien naar een instelling geweest voor menden met een geestelijke en/of lichamelijke beperking. Wat was dat erg.. echt vreselijk.
Savonds was het dan eindelijk tijd om mn mooie jurk aan te trekken.
De avond van onze goodbye-dinner.
We gingen speechen, maar door Willie zn speech moest ik huilen. Wat ga ik hem missen!

Donderdagochtend afscheid met Byron. Hij heeft in mn boekje geschreven waardoor ik toch een emotioneel afscheid met hem kreeg.
vanmiddag nog een keer mee met de communitie kindjes thuisbrengen en verder afscheid nemen.
Savonds ook afscheid in mn huisje wat beetje anders liep dan verwacht.
Daarna lekker met zn alle nog een laatste avondmaal gedaan.

Vrijdagochrtend al vroeg eruit want we gingen Vera naar t vliegveld brengen.
Ook de kinderen naar school brengen, waaronder Amahle. Wat fijn hem nog even te zien maar wat moeilijk om hem te laten gaan. Denk ik van alle kinderen met hem het meeste moeite had.
Nadat we afscheid hadden genomen van Vera mn koffer voor de laatste x gecheckt en nog voor de laatste x naar de playground.
Even snel nog met Willie langs Bobbi Bear om wat kleren voor de support group te brengen.
Daarna zelf naar het vliegtuig en na heftig afscheid nemen van iedereen ging ook ik weg..
Onderweg niet te geslapen, beetje disney films gekeken en muziek geluisterd.

Zaterdag om 13.30 geland op Schiphol.
Wat een superleuk welkom. En wat was het fijn iedereen weer te zien. Zo merkte ik nog meer hoe erg ik ze gemist heb en hoeveel ik van mn familie hou! Nu alleen mn papa nog die helaas niet thuis was:( maar des te leuker als ik hem straks weer zie.

Thuis aangekomen hadden ze het huis versierd, taart en kadootjes. Echt superleuk. Heel mooi thuiskomst.

Ik ga zeker nog eens terug naar Afrika, naar mn lieve kindjes van Mother of Peace en lieve Willie. Maar tot die tijd ga ik genieten van mn lieve familie en vrienden hier.

Iedereen heel erg bedankt voor het lezen can mn weblogs, het plaatsen van reacties en het steunen in wat ik deed.
I love you!

Liefs xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1334
Totaal aantal bezoekers 8225

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Denise goes to Africa

Landen bezocht: