Afscheid, Cape Town en nieuwe vrijwilligers.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu Afscheid, Cape Town en nieuwe vrijwilligers.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu

Afscheid, Cape Town en nieuwe vrijwilligers..

Blijf op de hoogte en volg Denise

27 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Sawubona!

Duurde even maar hier is mn volgende berichtje weer..

Maandag zijn we smorgens naar het strand gereden om te snorkelen maar bij het strand wat was aanbevolen daarvoor aangekomen was het een al al rots.. dus op naar toti beach vlakbij ons hostel.
Daar lagen we op strand eindelijk! Ging het regenen.... ja t zat ons niet mee.
Toen zijn we lekker gaan lunchen en ergens iets gaan drinken..

Dinsdag toch geluk! We konden naar het strand. Heerlijk!
En savonds het afscheidsetentje met Patries en Trudy.

Woensdagmorgen hebben we, onderweg naar MoP, een auto ongeluk gehad, een man zag niet dat we stopten en klapte achterop.
Ambulance gekomen, en hop mee naar t ziekenhuis.
Daar nagekeken en rontgenfotos gemaakt en was in orde dus we konden weer gaan.
Smiddags Patries en Tru uitgezwaaid, die moesten helaas alweer naar huis. Superleuke en gezellige 2 weekjes gehad.
Savonds had ik nog een afscheidsetentje met de vrijwilligers, dus toch nog wel leuk afgesloten vandaag.

Donderdag eigenlijk niet zoveel gedaan door de pijn in mn rug en nek. Alleen mn koffer ingepakt voor Kaapstad.

Vrijdag om 12.00 vertrokken naar t vliegveld voor Kaapstad. Gezellig met Tara!
Om half 5 geland en kwamen we ook de andere 2 meiden tegen.
We zijn vrijdag nog langs 3 strandjes geweest, en daarna lekker wezen eten bij Clive (onze gids) en zijn vrouw.

Zaterdag zijn we eerst naar Simonstown geweest, toen naar het pinguinstrand en daarna naar Cape point en Kaap de goede hoop.
Savonds zijn we uit eten geweest en konden we teruglopen. Heerlijk.

Zondag zijn we naar Robbeneiland geweest met de boot, het was bewolkt en koud.. terug daarvan eerst ongeveer 1,5uur op het waterfront gelopen en toen klaarde het zo op dat we nog naar de tafelberg geweest zijn. We hebben daar de zonsondergang gezien, zooo mooi!
Savonds hebben we Bobotie gegeten, en het recept gevraagd speciaal voor Patries zodat ik een afrikaans gerecht voor dr kan maken:)

Maandagmorgen nog naar Kirstenbosch en naar een wijnproeverij geweest, nooit gedacht dat ik rode wijn nog lekker zou gaan vinden.
Om half4 op t vliegveld afgezet en om 7uur weer lekker in Durban.
Kaapstad was geweldig maar toch fijn weer 'thuis' te zijn.

Dinsdagmorgen met Willy meegeweest de nieuwe vrijwilligers ophalen.
Opzich niet zo heel veel interessants gedaan vandaag.

Woensdagochtend hadden we sportdag van de school dus daar hebben we geholpen. Echt superleuk hoe enthousiast die kinderen en de huismoeders kunnen zijn. Echt heel gaaf.
Smiddags te horen gekregen dat de school dichtgaat en niet bekend is voor hoelang dus of we even activiteiten willen gaan bedenken om te doen met de kinderen.
Smiddags met Willy en Marissa eerst langs het ziekenhuis om mn rontgenfotos op te halen en toen langs de dokter. Die had niet het beste nieuws maar ik blijf leven. Toch positief he:) Dus we blijven lachen.
Savonds gebrainstormd over de activiteiten en we hebben n hele lijst.
Ook hebben we zelf een bingo spel gemaakt. Hoe leuk!
We worden nog creatief hier.

Nou mn lange verhaal stopt nu weer.
Tot snel allemaal.

Liefs en en dikke kus en knuffel
Xxxxxx

• 27 Maart 2014 - 12:10

Denise Verduin:

Jeetje meis wat maak je daar nog veel mee! Fijn dat je een geweldige tijd met je zus en vriendin hebt gehad! Gaat de tijd dan snel he? En wat vreselijk van dat ongeluk! Nog veel last van? Al helemaal hersteld? Heel veel beterschap! Geniet er nog lekker van daar! Doe me 2 vriendjes de groetjes. Geniet en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

• 27 Maart 2014 - 12:19

Denise Piket:

Hey Denies,
    Het was echt heel fijn dat ze er waren, en het gaat inderdaad zoo snel allemaal..
    mn nek en mn rug doen echt heel veel pijn, moet nu 2 weken een nekkraag dragen en naar de orthopedisch chirurg. Dus ff flink balen..
    ik ga je vriendjes de groetjes doen, en vanmorgen vroeg 1 meisje nog wanneer je terugkwam. Uit jouw huisje:)
    hoe is het thuis? Weer fijn terug te zijn? Ik mis je hier wel hoor!
    Liefs xx

• 27 Maart 2014 - 12:57

Jaap:

Wat een ervaring allemaal kijk uit naar het volgende
    Verslag XXX

• 27 Maart 2014 - 17:13

Inge :

Heey Denies!
    Gelukkig heb je het daar helemaal naar je zin. Wat vervelend dat ongeluk. Zat je voor- of achterin de auto? Hopelijk gaan de pijnklachten snel weer over.
    Je schrijft dat de school dicht gaat voor onbepaalde tijd, waarom is dat? Hebben jullie wel veel tijd door te brengen met de kinderen ;p.
    Veel plezier en natuurlijk beterschap!
    Groetjes Inge

• 27 Maart 2014 - 23:34

Hey wijffie! ;-)

Ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt,
    zodat je met volle teugen kan genieten van de mooie dingen om je heen
    en je je natuurlijk voor 100% in kan zetten voor de kindjes daar,
    maar jou kennende ga je daar gewoon mee door...
    doorzetter!

Wauw wat had ik graag die zonsondergang bij de tafelberg gezien...
    Heb je het gefilmd??
    In ieder geval staat het vast voor altijd in je geheugen gegrift :-))

En dat van die wijn... Dat onthoud ik hè... ;-)
    Dan proosten we samen op alle onvergetelijke momenten van jouw reis!
    Dat zijn er heel veel toch..? Ha ha... Dat worden rode konen! ...

Wel jammer dat de school dicht gaat, maar ook een uitdaging voor jullie nu met
    de kinderen...
    Gaat vast lukken!
    Je creatieve vaardigheden komen nu goed van pas!

Donderroosje ;-)
    Ik ga je groeten, maar niet zonder een heeeeeeeele dikke knuffel!!!
    En een schouderklopje
    En een heeeeeeele dikke smakkerd
    En heeeeeel veel liefs <3 <3 <3

Love you xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx en nog een X

;-P

• 27 Maart 2014 - 23:40

Mariska:

P.s. Die Bobotie hè, die willen wij natuurlijk ook proeven!!!

XXX

• 27 Maart 2014 - 23:40

Mariska:

P.s. Die Bobotie hè, die willen wij natuurlijk ook proeven!!!

XXX

• 28 Maart 2014 - 13:18

Miranda:

Ben blij dat jenher nog steeds super naar je zin hebt. Maar hopelijk gaan je pijn klachten gauw over zodat je de laatste deel ook nog volop kan genieten!
    Leuk dat je al de tripjes die je maakt dat je het dan ook onwijs naar ke zin hebt en dat je dan wat van het land ziet! Leuk ben erg benieuwd naar alle foto's als je weer terug bent!
    Meis doe rustig aan en hopelijk worden je pijnklachten snel minder! Geniet nog even van alles!

Xx

• 28 Maart 2014 - 17:31

Troelie:

Sawubona!!

Gelukkig heb je een super tijd gehad in Cape town en jullie de tafelberg op konden!! Wauw die zonsondergang.... Echt mooi!! En je hebt toch wel mama mia gezongen bij de pinguïns??

Ngiyabonga (heb even de spelling erbij gepakt hoor ;) voor de te gekke foto's! Super om te zien en heb helemaal dubbel gelegen om die van Maaike met pumpkin z'n brillie!!!

En gelukkig toch positief nieuws van de dokter jaaa! Hoop dat je t een beetje uithoudt nu met die kraag en t snel beter gaat!!!

Heeeeeeel veel plezier, sterkte natuurlijk, lekker genieten daar, hoop dat er leuke nieuwe vrijwilligers zijn, groetjes aan Willie! En tot je volgende blog xxxxxx troelie (bij het typen kwam er al troela te staan) dikke knuffel

• 02 April 2014 - 15:02

Caren:

hoi hoi
    lieve meid wat fijn dat jij en je zus en Trudy in Afrika super leuke dingen hebben gedaan! Ik heb al wat foto's mogen zien :) super gaaf Geloof best dat de twee weken voorbij zijn gevlogen. Het auto ongeluk was heel heftig zeg we zijn er erg van geschrokken.We hopen dat je snel opknapt. heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel knuffels en kusjes van ons

• 03 April 2014 - 19:11

Patricia:

Joehoeeee,
    Hoe is het daar?? Beetje gemeen dat de zon pas gaat schijnen als wij weer terug zijn. Maar wel lekker voor jou natuurlijk! Have fun met de bingo en alle leuke spelletjes die jullie gaan doen! !

Xxx

• 04 April 2014 - 21:04

(Tante) Anita:

Hoi Denise,

Wat een ervaringen; vooral geweldig.
    Is het snorkelen uiteindelijk gelukt; mooie visjes daar?
    Je ziet daar vast meer dan hier in de zee.

Wat naar van dat auto-ongeluk en helemaal vervelend dat je er nu nog zo'n last van hebt en er door beperkt wordt. Moet je dáár naar een orthopedisch chirurg? Daar komt nog heel wat achter weg, ben je klaar mee met zo'n botser!

Bijzonder dat Durban voor jou gevoel "thuis" is, laat wel zien hoe fijn je het daar hebt en dat je er met heel veel plezier aan het werk bent! Maar uhm... Volgende maand wel weer hier thuis thuis komen hé!!!
    Heerlijk zeg die strandwandelingen, lekker eten en genieten doe je volop.
    Dat wij daar van mogen mee genieten via je verhalen vind ik helemaal leuk.
    Ik had alleen nog niet uitgebreidt gereageerd, dus bij deze.

Ik zag net ook de foto's op je facebook. Prachtig daar zeg....

Liefs van ons allemaal.