4 van de 5! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu 4 van de 5! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu

4 van de 5!

Blijf op de hoogte en volg Denise

17 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Durban

HoiHoi!

De tijd gaat erg snel hier.

Donderdag zijn we naar Gateway geweest, een groot winkelcentrum in Durban.
Savonds hadden we gezellig een braai op Mother of Peace met de andere vrijwilligers, en Willie en zn vrouw waren er ook bij, erg leuk:)

Vrijdagmorgen werden we gebeld door het auto verhuurbedrijf, of we de auto even wilden komen omruilen omdat deze een servicebeurt nodig had.. nou ehh nee want wij gaan op Safari! Woensdag brengen we m terug, okeee..
Om half 1 werden we opgehaald op Mother of Peace.
Na n lange autorit aangekomen bij n backpackers vlakbij het park, konden we lekker ff chillen nog bij het zwembad terwijl ons eten werd gemaakt door de gids.
Ze hadden hier bushbabies, hele lelijke aapjes.. wel grappig om te zien.
De bedden lagen hier vreselijk. Ik lag gewoon op de lattebodem..

Zaterdagmorgen om half 6 weer op pad en om 6uur het park in. Het was erg warm vandaag maar hebben toch aardig wat beestjes gezien.
Neushoorns in overvloed, n krokodil, buffelo's, zebra's, impala's (bambi), gnoe's, giraffes, zwijntjes, en dankzij Trudy n olifant dichtbij. Die zegt opeens heel rustig: stop, een olifant, een hele grote!
Savonds hadden we een braai, yumyum. En tijdens de braai kwamen er erg lelijke zwijnen. En later n hyena, die bang was... we hebben muisstil op de veranda gezeten om te kijken oftie kwam.. en hij kwam tot we n lichtje aan deden. Later dachten we: ooh nou komt de hele groep, die zijn groot, kwam t dichterbij, waren t die lelijke zwijnen weer..

Savonds ook in het park geslapen in n tent. Een luxe tent met goede bedden, eigen badkamer. Ideaal. Alleen ging om 22.00uur de stroom uit. Opzich savonds niet zo erg maar smorgens erg lastig om 5uur.. Snachts heb ik n hyena gehoord die volgens mij vlak achter de tent stond, spannend!

De volgende morgen om half 6 het park weer in, op zoek naar n leeuw..
Helaas hebben we deze niet gezien. Wel hele kuddes olifanten, zoo gaaf!
En hyena's, neushoorns, gieren, giraffen, buffels, impala's, zebra's, grote spinnen, kudu's, en...
Een luipaard! Die was zo gaaf, dat beest had zich de afglopen 9maanden niet laten zien en wij zagen hem. Nouja de helft van de auto. Helaas niet lang genoeg voor een foto maar wat n mooi beest!

Om half 1 zijn we het park weer uitgegaan en rond 4uur waren we terug op t project.
Echt een supergaaf weekend, en gazeker tijdens mn tijd hier nog een x op safari!

En wil iedereen even bedanken voor de reacties, ik weet dat ik daar niet op reageer maar ik vind het sulerleuk om ze te lezen. Dus bedankt en vooral blijven doen:)

Liefs, tot snel!
Xxxxxxx

  • 17 Maart 2014 - 17:02

    Gijs Piket:

    he d.ik ga morge met je moeder naar de dierentuin,daar zit wel een leeuw.
    Maar leuk dat jullie het naar je zin hebbe gehad.ken je niet zo,n lelijk aapje meenemen.
    Nog een paar dage werke ga ik aan je kamer beginne dus doe maar rustig an om thuis te komme.nou tot je volgende verslag en de dames de groeten xxxx

  • 17 Maart 2014 - 17:54

    Miranda:

    Aaaaaah wat leuk dat je op safari bent geweest! Ik wil een foto zien van die lelijke aapjes!! Wel vet jammer dat je geen leeuw hebt gezien, die zij ook altijd mooi om te zien!
    Maarde wat is een braai? Of ik ben nu gewoon kippig en gesloopt dat ik het ff niet weet. En heb je nog wat leuks gekocht in het grote winkelcentrum of heb je een echte Nederlander nagedaan :p?
    Geniet nog even en tot gauw!

  • 19 Maart 2014 - 18:37

    Gijs Piket:

    het is een Piket hoor,die kopen wel om de economie draaiende te houwe

  • 21 Maart 2014 - 08:49

    Dieuwke:

    Hallo lieverd
    nu safari was succes , jammer van die leeuwen
    maar je kan niet alles hebben
    wie weet kom he hem nog ergens tegen
    je wil tenslotte nog een keertje gaan
    nu je heb nog 2 maanden te gaan dus komt vast goed
    soreek je gauw weer
    liefs en knuffel xxxxx

  • 21 Maart 2014 - 16:34

    Patricia:

    Soo, i'm back in town om iedereen even goed aan het werk te zetten. Reacties in overvloed straks in ieder geval;-) Helaas hoorde ik bij de helft die de luipaard niet gezien had, snik snik. Maar jij gelukkig wel!
    Nou, je ben nu officieel over de helft heen, dus nog even lekker genieten in Afrika!! Nog een Mugg&Bean muffin op bij het vliegveld? Kijk uit naar je verslag over Cape Town. Ben benieuwd hoe je het daar vindt. Xx

  • 23 Maart 2014 - 16:40

    Caren:

    (Sophie wilde je ook een berichtje sturen dus bij deze ;). Hoi Denise
    Je bent de liefste van de hele wereld en mag ik een keertje met je mee???
    De foto's zijn super leuk Knuffel en kus van Sophie

    Hoi kanjer
    Dat ben jij !!!
    Wat fijn om weer te lezen over je avonturen.
    Wat een stunt van die huurauto en dat hij een service beurt moest krijgen in de periode dat jullie hem gehuurd hadden. VET COOL die safari al die dieren zo dichtbij en dan die overstekende olifant . Nou meid jij beleefd steeds meer avonturen waar we wel jaloers op moeten worden. Ik wel tenminste! Weer heel veel plezier daar ook een dikke knuffel en kus van mij

  • 23 Maart 2014 - 17:49

    Emmely:

    u,b v,
    /...c.jhoijgl,;asl;sl;kdkkkkkjgkklglgf
    l6 ;;;;;;;;;;; =-----gh
    fjkhhjmfsglmjhjyhol'


    x
    j/g//gggggx///xXXXXXXX van Emmely''
    .fhgtghjk[[[[[[[[

  • 25 Maart 2014 - 12:05

    Oma Haasnoot:

    Lieve Denise,

    Wat een fijne dagen hebben jullie gehad.
    Ik heb alle foto's van Patries gezien. Wat geweldig al die beesten in het oerwoud.
    Je bent geweldig dat je alles doorgeeft naar ons. Ik geniet mee!
    Al heb ik geen middelen om je te melden, ik hoor en zie alles van je.
    Hartelijk bedankt lieve schat.
    Ik hoop nog veel van je te horen.
    Veel liefde, gezondheid en plezier. Dag lieve schat.

    Liefs van oma Haasnoot

  • 25 Maart 2014 - 12:07

    Tante An:

    Hoi Denies,
    Hoe gaat het nu? Mis je Patries al? Nog steeds naar je zin?
    Kennen de kinderen je naam al, het lijkt me dat je wel gehecht aan ze raakt.
    Moet je 's nachts ook daar voor ze zijn?
    Ik hoop dat je nog veel mooie dingen gaat doen en geniet er nog van.

    Veel liefs xxx tante An

  • 04 April 2014 - 20:53

    (Tante) Anita:

    Hey Denise,
    Wat een belevenissen, wat prachtig wat jij daar allemaal doet!
    Paar weken terug, mooie foto's op de tablet van Patricia gezien; fantastisch hoor.
    Lijkt me echt gaaf, zo'n safari.

    Ik ga nu nog even je laatste verhaal lezen.
    XXX Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 8233

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Denise goes to Africa

Landen bezocht: