eerste periode voorbij.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu eerste periode voorbij.. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Denise Piket - WaarBenJij.nu

eerste periode voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Helloo,

Hier weer een berichtje van mij, Hele leuke week gehad.
Vorige week vrijdag natuurlijk valentijnsdag, echt een big deal hier.
We hadden te horen gekregen dat we allemaal in t rood en wit moesten komen. Echt erg leuk! De kinderen hadden ook rode of witte kleren aan of witte shirts die ze zelf gekleurd hadden.
Smorgens hadden de 3 jongens uit mn huisje gevraagd of ik hun valentijn wilde zijn. Superlief♥
Voor smiddags hadden we voor de jongere kinderen een disco georganiseerd van 3-5. Erg geslaagd, de kinderen vonden het superleuk!
Savonds hadden we dit ook voor de ouderen van 7-9 gedaan, in bet begin wat afwachtend maar later echt dansen enzo. Superleuk!

Zaterdags ben ik samen met Sharon naar Victoria Street Market en Usaka geweest. Leuke souvenirtjes gekocht, maar nog lang niet klaar haha
Lekker geluncht ook daar.
Smiddags met Simone lekker op t gras in de school gelegen
En savonds hebben we met zn 3en (Simone Sharon en ik) een filmpje gekeken omdat de rest allemaal weg was.

Zondagochtend zijn we naar een echte zulu kerkdienst geweest.
Dit was bij mensen in een huisje, veel zingen en eigenlijk alles in t zulu dus we konden het niet echt volgen. Maar wel heel gaaf om te zien.
We moesten ook in lange rokken en een hoofddoek op. Dus dit heb ik geleend van een huismoeder.
Echt een leuk en gezellig weekend gehad dus.

Maandag was Nuh er niet dus heb ik met Sharon de babyroom gedaan. Ging erg goed. We hebben handafdrukken met ze gemaakt, ze keken ons eerst een beetje vreemd aan omdat we hun handen gingen verven maar daarna was het toch erg leuk!
Ik merk wel dat de kindjes me nu echt gaan kennen, ze komen op me af om te knuffelen en te spelen, als ze moe of verdrietig zijn en gaan zelfs huilen als ik wegga.

Dinsdag heb ik mn 1e tekening gekregen:) N. Een meisje uit mijn huisje had een huis getekend. Ze zei hierbij dat zij hier ging wonen als ze groter was en of ik dan bij haar kwam wonen.
Mn huismoeder heeft vandaag gevraagd of ik, als zij naar huis is, goed op haar kinderen wil passen en zorgen dat ze hun medicatie op tijd krijgen en goed eten.

Woensdag zijn we met alle vrijwilligers en Willy uit eten geweest als afscheid. Was erg gezellig en lekker!

Donderdag heb ik op de babyroom mn schmink meegenomen. De kinderen vonden het onwijs leuk, en nadat ik hen geschminkt had was ik natuurlijk ook aan de beurt. Erg fijn, mooie creatie door de kinderen haha. (Foto's volgen)
Vanmiddag hebben we Mamma Mia gekeken ipv de playground. De kinderen kennen alle liedjes en dansen mee!
Oh en Nelie, ik heb onze pinguins hier gevonden hoor haha we hoeven niet langer te zoeken!
Savonds bleef S. Uit mn huisje de liedjes maar zingen. En ik kon natuurlijk lekker meedoen.
Ook hebben de kinderen in mn huisje gevraagd wanneer ik wegga en of we dan ook pizza of pannenkoeken gaan eten.. en S. Zei telkens dat hij me ging missen als ik n weg zou gaan.
Maar over die pizza en pannenkoeken bleven ze maar doorgaan dus ga binnenkort maar een x pizza met ze eten.. als mn afrikaanse mam weer terug is want die is vrijdagochtend voor 5 dagen naar huis gegaan.

Donderdag ook Willy zn verjaardag gevierd! Met pannenkoeken met kaarsjes en n mooie verjaardagmuts haha

Gisteren afscheid genomen an de andere vrijwilligers en savonds naar Bobbi Bear. Bij Tara op bezoek:)
Gezellig avondje uit geweest maar mn telefoon en mn geld zijn gestolen.. niet echt fijn! Maarja dinsdag maar n nieuwe kopen..

En over minder dan 2 weekjes komen Patries en Trudy al! Jippiee

Tot snel. Liefs xx

  • 22 Februari 2014 - 09:38

    Patricia:

    Whoehoee lucky you! Weer je eerste reactie van mij!!
    Leuk dat de kids zo blij met je zijn, en dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Als ik alles zo lees, denk ik: 1,5 week duurt veel te lang, we komen nu al bij je op bezoek haha.
    Maar helaas nog even geduld. Wel erg balen van je telefoon en geld maar gelukkig niet je pinpas kwijt. Nou, ik ga er vandoor, voetbal spullen inpakken want het is weer zaterdag;-) See you soon. Xxxx

  • 22 Februari 2014 - 11:11

    Miranda:

    Leuk om te lezen dat de kinderen zo blij met je zijn! En dat je het erg naar je zin hebt!
    De tijd vliegt dus je moet er nog maar lekker van genieten.
    Wel zuur dat je telefoon en geld gejat is, maar gelukkig niet je pinpas.
    Heb net ook gezien dat je weer wat foto's op fb had gezet, weer leuke foto's, en je begint al een lekker bruin kleurtje te krijgen!
    Geniet er nog even van en ik spreek je snel weer! Xx

  • 22 Februari 2014 - 12:16

    Petra:

    Wat geweldig om je verhaal weer te lezen.
    Kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Heb de foto's ook al bekeken op FB. Wat een plaatjes die kids, en wat zullen je veel liefde geven.
    Lekker genieten meid!!
    Dikke kuss XXX

  • 22 Februari 2014 - 20:35

    Dieuwke:

    Hoi liefje
    weer een leuk verslag
    beetje minder van je geld en telefoon
    maar zijn gelukkig maar spullen
    vervangbaar
    zelf heb je niks al is bale van je spullen
    gebeurt ook overal niet alleen in Afrika
    ben blij dat goed met je gaat en steeds meer je plekje daar vindt
    pat kan ook niet wachten om te vertrekken
    2 dochters weg
    maar ook voor haar weer hele belevenis
    voor mij iets minder maar als jullie straks weer heelhuids terug zijn
    ben weer blij
    als 20 jaar jonger was ging ook haha
    veel plezier meid
    pas goed op jezelf
    spreek je van de week vast nog wel
    xxxxxxxxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 8231

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Denise goes to Africa

Landen bezocht: